Für Alina - Arvo Pärt

[postlink]https://dagendauwsnotenbalk.blogspot.com/2012/07/alina-arvo-part.html[/postlink]
http://www.youtube.com/watch?v=rmafNVimRbIendofvid [starttext]
Vandaag liep ik deze componist tegen het lijf.
Een cadeautje van Motje en het www.

Net als bij boeken laat ik me ook graag door muziek vinden. Het is mijn manier om zoekwerk te vermijden. Op zoek moeten gaan naar dingen, maakt me zenuwachtig. Wanneer ik dus een muziekje nodig heb onder één van mijn beelden op mijn fotoblog wacht ik gewoon tot de passende klanken zich vanzelf aandienen. Het zij in mijn hoofd, zodat ik gericht kan linken met het nummer op Youtube, hetzij door ze terzijde op te vangen zoals vandaag, tijdens een bezoekje aan het stekje van een bevriend blogger.

Für Alina (ook wel 'Aliinale') is een korte compositie voor solo piano, geschreven door de Estse minimalistische componist Arvo Pärt en opgedragen aan Alina, de dochter van een vriend van de familie, die in Londen ging studeren. Het stuk werd voor de eerste maal uitgevoerd in Tallinn in 1976, na een lange periode van stilte rond de componist

"Aliinale" leek me meteen de juiste match. Temeer omdat ik Brugge de laatste tijd meer en meer met engelen ben gaan associëren, en er bij de aanvang van het filmpje ook enkele de revue zag passeren.
Maar oordeelt u misschien zelf. Het gaat om deze foto die ik een tijdje geleden in Brugge nam.


[endtext]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten