Nessun Dorma - Giuseppe di Stefano uit Puccini 's Turandot

[postlink]https://dagendauwsnotenbalk.blogspot.com/2011/02/nessun-dorma-giuseppe-di-stefano-uit.html[/postlink] http://www.youtube.com/watch?v=yvyWpLZalE8endofvid [starttext] Hartverscheurend mooi gezongen, Calaf' s aria uit Puccini 's opera Turandot.

Nessun Dorma

Nessun dorma! Nessun dorma!
Tu pure, o, Principessa,
nella tua fredda stanza,
guardi le stelle
che tremano d'amore e di speranza.
Ma il mio mistero è chiuso in me,
il nome mio nessun saprà!
No, no, sulla tua bocca lo dirò
quando la luce splenderà!
Ed il mio bacio scioglierà il silenzio
che ti fa mia!
(Il nome suo nessun saprà!...
e noi dovrem, ahime, morir!)
Dilegua, o notte!
Tramontate, stelle!
Tramontate, stelle!
All'alba vincerò!
Niemand zal slapen, niemand zal slapen.Zelfs jij niet, oh Prinses,in je koude kamer,
kijk naar de sterren,
die sidderen van liefde en hoop.
Het geheim in mij verborgen,
mijn naam, zal ik aan niemand zeggen.
Op jouw mond zal ik hem leggen
wanneer het licht aanbreekt.

Met mijn kus laat ik de stilte verdwijnen,
ik maak je tot de mijne.
(Niemand zal zijn naam kennen...
en wij moeten, helaas, sterven, sterven!)
Vlied heen, oh nacht!
Sterren ga ten onder
Sterren ga ten onder
Bij de dageraad zal ik overwinnen!
Ik zal overwinnen! Ik zal overwinnen!
 [endtext]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten