[postlink]http://dagendauwsnotenbalk.blogspot.com/2011/04/so-waai-die-wind-bok-van-blerk.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=yj6XbrttGwoendofvid [starttext]Bok van Blerk (Louis Andreas Pepler, Boschkop, 30 maart 1978), is een Zuid-Afrikaans popzanger die bekendheid verwierf met het nummer de la Rey; een ballad waarin wordt verwezen naar generaal Koos De La Rey, een held uit de Boerenoorlog. Het lied roept op tot een hernieuwd volksbewustzijn onder Afrikaanders in een post-Apartheid Zuid-Afrika waarin het Afrikaans gemarginaliseerd is.
Zowel "So Waai Die Wind" als de titelsong die u hier kan beluisteren staan op de CD "Jy Praat Nog Steeds My Taal" die in maart 2006 gereleased werd.Lees ook het interview met Bok Van Blerk [endtext]
Mother of Fire is een viool/drum/bas-trio uit Minneapolis.
De groep klinkt als een versmelting van hedendaagse krautrock en de donkere rockmuziek uit de jaren ’80.
In 2010 bracht 'De Stijl' hun debuut uit dat zeer werd gesmaakt.
In 'Ghost of the Sun' is de referentie naar de rockscene uit de jaren '80 zeer duidelijk. Vooral de zeer repetitieve baslijn die de hele track 'draagt' doet sterk denken aan Jah Wobbles' basgeluid ten tijde van Public Image. Tegenover de bas-drumtandem kan zangeres/violiste Naomi Joy uitgebreid loos gaan.
Haar viool klinkt de ene keer haast als die van Blaine Reininger maar op andere momenten klinkt ze snerpender en komt het eerder in de buurt van een gitaar. Heeft haar zang ook niet een beetje weg van Siouxsie Sioux?
Zowel "So Waai Die Wind" als de titelsong die u hier kan beluisteren staan op de CD "Jy Praat Nog Steeds My Taal" die in maart 2006 gereleased werd.Lees ook het interview met Bok Van Blerk [endtext]
Mother of Fire is een viool/drum/bas-trio uit Minneapolis.
De groep klinkt als een versmelting van hedendaagse krautrock en de donkere rockmuziek uit de jaren ’80.
In 2010 bracht 'De Stijl' hun debuut uit dat zeer werd gesmaakt.
In 'Ghost of the Sun' is de referentie naar de rockscene uit de jaren '80 zeer duidelijk. Vooral de zeer repetitieve baslijn die de hele track 'draagt' doet sterk denken aan Jah Wobbles' basgeluid ten tijde van Public Image. Tegenover de bas-drumtandem kan zangeres/violiste Naomi Joy uitgebreid loos gaan.
Haar viool klinkt de ene keer haast als die van Blaine Reininger maar op andere momenten klinkt ze snerpender en komt het eerder in de buurt van een gitaar. Heeft haar zang ook niet een beetje weg van Siouxsie Sioux?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten