Stabat Mater - Pergolesi

[postlink]http://dagendauwsnotenbalk.blogspot.com/2019/05/stabat-mater-pergolesi.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=qzOmPUu-F_Mendofvid [starttext]

Na wat er met de Notre Dame gebeurd is, luister ik al dagen na elkaar naar deze pakkende muziek.  Die me net zo fel raakt. Maar goed komen zal het nooit meer, vrees ik, na de schade die haar is toegebracht...

Het goddelijke Stabat Mater van Pergolesi uitgevoerd door enkele van de grootste talenten van deze tijd. Een fantastische dirigente. Sublieme vertolkers die niet enkel opgaan in wat ze brengen, maar  van wie de stemmen tevens zo fantastisch accorderen dat ze vaak als één klinken. Ik kan me nauwelijks het werk voorstellen dat nodig was om dit niveau te bereiken. Ook de opname zelf is uitstekend. Geniet zowel visueel als auditief met volle teugen van dit hemelse optreden.


Stabat Mater van Giovanni Battista Pergolesi:

Dirigent : Nathalie Stutzmann
Countertenor : Philippe Jaroussky
Sopraan : Emöke Barath,

Orfeo 55 / Opgenomen in het Château de Fontainebleau, Frankrijk, April 2014. Videoopname door Ozango / ARTE France.[endtext]





Geen opmerkingen:

Een reactie posten